حقوق انسان ها به عنوان شهروندان

حقوق انسان ها به عنوان شهروندان  

 

#شفیعی_مطهر

جامعه ای را می توانیم توسعه یافته و پیشرفته بدانیم که انسان ها در آن به عنوان شهروندان دارای حقوق ، کرامت و شخصیت باشند . اگر کرامت و حقوق انسان ها و شهروندان در جامعه ای توسط حاکمان به رسمیت شناخته شده و از آن پاسداری شود ، از آن پس رای انسان ها ، قلم و بیان انسان ها ، نظریات انسان ها ( اعم از موافق و مخالف با حاکمان) و دین و ...انسان ها محترم و ارزشمند است .

ذیلا به نمونه های از پاسداشت حقوق انسانی در برخی از جوامع توجه فرمایید:

حقوق يك انسان

 خانمي كه در حين زايمان دچار حمله قلبي شده بود، 20 ميليون پوند انگليس دريافت خواهد كرد. اين خانم 32 ساله در حين زايمان دچار حمله قلبي شد؛ اما متخصصّان قلب به دليل اين كه كُد رمز ورود به اتاق عمل را نداشتند، نتوانستند در كنار بيمار حاضر شوند و از آسيب رساندن به مغز او جلوگيري كنند. اين سهل انگاري باعث شد كه اين خانم اكنون تنها مي تواند چشم ها و سر خود را تكان دهد. به همين دليل دادگاه، بيمارستان را محكوم به پرداخت 7 ميليون پوند غرامت به صورت يك جا، و ماهانه 250 هزار پوند تا 50 سال آينده كرده است.

(همشهري، 24/7/81)

 و باز حقوق انسان

بيش از 50 مسافر هواپيما در انگليس از شركت هاي هواپيمايي به دادگاه شكايت كرده اند؛ چون معتقدند، فضاي بسيار محدود صندلي هاي هواپيما باعث گرفتگي رگ هاي پاي آنان شده و آن ها را با خطر مرگ مواجه كرده است.

تا كنون قضات به نفع 30 نفر از مسافران رأي داده اند كه شركت هاي هواپيمايي بايد به آن ها غرامت بپردازند.

(همشهري، 18/8/81) 

شما را چشم در راهم در گاه گویه های مطهر   telegram.me/amotahar



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مقالات

تاريخ : دو شنبه 1 آذر 1395 | 9:58 | نویسنده : سید علیرضا شفیعی مطهر |